/ Teksty / Recenzje
crm
2021-05-29 16:37:18

Sprawdzane były gry w wersjach Jamowych, nie poprawionych, o ile były dostępne.


Garść różnych informacji, a za nimi opisy gier.

- Najpopularniejsze było Unity - naliczyłem 23 gry.

- Na drugim miejscu Godot - 5 gier.

- Pozostałe gry to: Unreal (2 gry), C++ (lub coś podobnego, 2 gry), Construct, MultiMedia Fusion 2, Clickteam Fusion 2.5 i GameMaker Studio 2.

- Było trochę gier, które w niewielkim stopniu nawiązywały do tematu. Sporo gier było o miedzi, ale nie o "przyszłości z miedzi".

- Niewiele gier dało się łatwo zrozumieć. Większości nie dało się załapać od razu, a nie było żadnego tutoriala lub opisu.

- Najbardziej podobały mi się Ostatnia Miedzieja (ale przydałoby się ją jeszcze rozbudować) oraz Miedziana Wyspa (w aktualnym stanie).


Age of Copper

Nawalanka w emeryckim tempie. Wygląda ładnie, muzyka w tle jest dobra i nie przeszkadza.

Grze przydałoby się więcej różnych ataków i lepsze AI, bo aktualnie wrogowie są owieczkami idącymi na rzeź.

Chętnie zobaczyłbym też zanikanie obiektów zasłaniających postać gracza - w jednym momencie budynek zasłonił połowę ekranu.

Ogólnie - jest potencjał.


ASHARON

Wstęp ładny, gra posiada nawet własnego lektora. Minusem jest natomiast, że trzeba czekać aż przeleci cały dialog - po kliknięciu tekst znika, ale gra leci dalej jak skończy się niesłyszalny dialog. Ciężko będzie przekonać graczy do ponownego uruchomienia.

Sama gra... No, niewiele tam jest. Brak opisu sterowania, brak jakiejś informacji "to już tyle, więcej nie zrobiliśmy".


Circuit Berserker

Nie bardzo widzę cel tej gry. Chodzę po linii, patrzę jak dwa ludki walczą w autonatyczny sposób i liczę, że losowo wypadnie przedmiot potrzebny mi do przejścia dalej. Gracz ma tutaj niewiele do zrobienia.

Grafika jest spójna i nie wygląda źle. Ruch postaci trochę toporny, przez kolejkowanie czasem zdarzało mi się przeskoczyć punkt oddawania itemka.


Clicker Copper Industries

Ach, clicker, mój ulubiony gatunek - mam program symulujący szybkie klikanie.

3D, możliwość przesuwania kamery, bajerancki motion blur... tylko po co, skoro wszystko co ważne mieści się na jednym ekranie? Nie mówiąc już o tym, że gra na mojej 1050Ti się trochę przycinała.

Używanie 3D do clickera wydaje mi się być lekkim overkillem, ale mniejsza o to. Balans gry nie jest najlepszy - zbieranie miedzi nie było problemem, fabryka była tutaj wąskim gardłem. Kupowanie nowych technologii i ulepszeń nie dawało jakichś wyraźnych zysków.


CooperCircuit

Nawet nie pamiętałem, że mam zainstalowany emulator androida. Sama gra... działa, chociaż przydałby się jakiś tutorial albo powolniejszy start. Możliwe, że dotykowo gra się łatwiej niż myszką.


Copper

Visual Novel, które kończy się zanim się zacznie. Ciężko coś więcej powiedzieć, bo gra nie jest dokończona.


CopperCollector

Polatałem trochę, ale nie mam pojęcia co i jak zbierać. Sterowanie niestandardowe, chwilę potrzeba żeby się do niego przyzwyczaić.

Obiekty nie do końca do siebie pasują, z jednej strony kanciaste planety, z drugiej gigantyczna stacja benzynowa, obok wielkie koła zębate i paintowy, wściekły gość na ekraniku. Gra wygląda jak osadzona w kosmosie, ale kosmos wygląda jak woda (czy tam są bąbelki powietrza?).

Muzyka dynamiczna, ale gameplay ani trochę.


Copper Hex

Miej pan litość, paczka 400MB? Początkowo myślałem, że gra nie zadziała, bo rzuciła błędem o braku jakiejś DLLki, ale jednak poszła.

W samej grze brak informacji o co chodzi, co zbierać i czego unikać. No, dobra, są napisy w menu, ale kamera lata tak, że ciężko je przeczytać.

Na koniec gry widzę napis/przycisk? pozwalający zagrać jeszcze raz, ale klikanie go nic nie daje. Gra przycina się w regularnych odstępach czasu.

Gra wygląda dobrze, obiekty do siebie pasują. Chciałbym tylko móc wyłączyć motion blura, bo nie jestem jego fanem.


Copper Hunter

Zastanawiam się czy gracz jest tam do czegoś potrzebny. Leciałem na pełnej mocy trzymając wciśnięty prawy przycisk myszy i dostawałem gratulacje od NPC. Kamera miotająca się na wszystkie strony trochę przeszkadza.

Etap mi nie specjalnie pasuje do historii - cała miedź wyparowała, ale jesteśmy w środku wielkiego, pięknie oświetlonego miasta.

Kamera i pociski czasem ruszały się trochę... skokowo. O ile kamera tylko przy niższych prędkościach, co równie dobrze mogło być winą mojego komputera, o tyle pociski same z siebie leciały skokowi, czasem się trochę cofając.


Copper Planet

Ten opis powstał w trakcie patrzenai jak liczniki zmieniają wartość. Serio, przydałoby się to trochę przyśpieszyć.

Kontrola nad grą jest utrudniona, bo ograniczają mnie opcje oferowane przez doradców. Może lepiej by się ten pomysł sprawdził jako clicker w czasie rzeczywistym, a nie turowo?

Grafika... nie jest źle, ale gra ogranicza się głównie do patrzenia na liczniki. Podobało mi się przejście z powierzchni do kopalni.


Copper Quest

Wykopałem trochę kamieni i drewna, ale nie mam pojęcia skąd wziąć monety. Nie potrafię też ogarnąć jak walczyć z nietoperzami. Pewnie jakby przejść przez te początkowe problemy to gra się rozkręci.

Grafika ok, ładny pixelart.


Copper Scrap and Robots

Niby wiem o co chodzi w grze, ale nie mam pojęcia o co chodzi i jak grać.


CopperSingularity

Niby clicker, ale trzeba więcej trzymać przycisk wciśnięty, niż go wciskać.

Wstęp fabularny jak do jakiejś strzelanki czy innej gry z dużą liczbą walk, a zaraz potem ekran z przyciskami do klikania - czułem się oszukany.

Grafika jest. Więcej nie da się powiedzieć. Podoba mi się, że licznik nie stoi w miejscu tylko skacze, zależnie od jego wartości d;


CopperTime

Krótka gra, minuta na pobieganie po mapie. To by mogłabyć dobra gra multiplayerowa, kto więcej oznaczy postaci.

Graficznie ok, w oczy razi pikseloza, chociaż nie wszędzie taka sama - na ekranie końcowym jeden tekst rozpikselowany, a drugi idealnie ostry.


Copper Veins

Pomysł na grę uczącą elektroniki jak najbardziej dobry.

Przyśpieszyłbym animacje wy/wsuwania kart, oraz zrobił automatyczne zamykanie okna wyboru płytki po wybraniu - chwilę mi zajęło ogarnięcie, że trzeba zrobić to ręcznie.

Wymieniłem bezpieczniki, ale nic więcej nie udało mi się zrobić.


CopperScavenger

Statek z silnikami skierowanymi do tyłu może latać w dowolnym kierunku, hmm... d;

Przydałoby się jakieś łagodniejsze przejście między etapami. A skoro o nich mowa, jest ich tylko 3? Zebrałem wszystkiemiedzie, ale gra nie przeszła dalej.

Przy okazji - pociski ze sobą mogą kolidować, jak się za szybko strzela to niektóre wybuchają zaraz przy statku.


CUCUCUCU

Nie lubię tego typu gier. Grafika ładna, krasnolud/górnik jest uroczy i fajnie wywija swoim kilofem.

Gra zrobiona ok, nie zauważyłem żadnych problemów. WIELKIM plusem jest tutorial na starcie.


DrillStruct

Dość toporne sterowanie, budowanie nie należy do najłatwiejszych i najwygodniejszych. Dużo przycisków o których niewiele wiadomo.

Graficznie wygląda ładnie, ale przydałby się tutorial jak się w to gra.


Fedrunek

Widzę czarny ekran i błąd "Uncaught TypeError: t.currentFrame is undefined" po wejściu do gry >:


Historia Miedzi

Podnoszenie raz działa, a raz nie. Wrzuciłem tyle kamieni ile dałem radę na windę, ale nic się nie dzieje.


Into The FuCUre

Brak pliku na dysku >;


Join to the future

Gra w łączenie przedmiotów. Takie gry są dobre na dłuższe posiedzenia na tronie, więc prędzej widziałbym ją na telefonie. Przydałaby się lista już odkrytych połączeń. Konieczność łączenia trzech naraz sporo utrudnia.

Dobra gra aby się dowiedzieć z czego powstają różne materiały i przedmioty (w uproszczeniu).


KGHM into space

Grafika niespecjalnie mi podeszła. Sama rozgrywka też bardzo prosta - wcisnąć odpowiedni przycisk w odpowiednim momencie, powtarzać aż się znudzi.


Konstrukt no.2

Okazjonalne literówki. Fabuła nie najgorsza, ale kończy się trochę zbyt wcześnie - pewnie zabrakło czasu na dokończenie.

Grafiki w tle ok, chociaż dziwne wydaje mi się zabieranie archaicznego telewizora i radia na statek kosmiczny, szczególnie w sytuacji gdy ma braknąć jedzenia. Prędzej spodziewałbym się czegoś w stylu lekkiego smartfona d;


Kopalnia

Nie będę oceniał własnej gry d;


Mieć Miedź

Gra w chodzenie po labiryncie. Nie wygląda źle, wózek trochę się wybija stylem - jest mocno paintowy.

Kolizje ze ścianami trochę nieintuicyjne, postać się potrafi przyblokować. Teleportacja działa poprawnie, chociaż często przypadkiem się cofałem, bo postać poszła w dziwnym kierunku.


Miedziana Wyspa

O ile jestem fanem pikselowych fontów, o tyle tutaj chyba coś nie wyszło ze skalowaniem, bo wydawała się poszarpana.

Grafika miodna, wszystko do siebie pasuje. Muzyka tworzy nastrój pośpiechu, kończącego się czasu.

Przydałyby się jakieś skróty klawiszowe, bo takie latanie myszką po całym ekranie nie jest najwygodniejsze.


Miedzianie

Powiew nostalgii przez konieczność wpisywania hasła z instrukcji, chociaż przez chwilę zastanawiałem się "jakiej instrukcji". Po trzecim razie jednak robi się to męczące.

Grafika mocno "programistyczna". Potrzebowałem sporo czasu zanim zrozumiałem jak grać, przydałby się jakiś tutorial, bo opis i rysunek to za mało.


Miedziopolis

Hm. Styl grafiki ciekawy. Interfejs wygląda jak w wielu grach mobilnych. Udało mi się dojść do trzeciego bossa cały czas trzymając ruch w bok i spamując atak.

Możliwe, że multiplayer jest ciekawszy, ale jeszcze nie sprawdzałem.


MiedźCity

Hm. Brak chyba jakiegoś celu w tej grze. Klikanie suwaga przyśpiesza grę na tyle, że szybko można usbierać wymagane surowce, a przegrać chyba się nie da.

Grafika mocno paintowa, ale wykonana starannie, nie wygląda źle.


MINE

Ikonka wygląda znajomo, czyżby MMF2? Coś się tam w grze niby dzieje, ale jakoś nie jest to zbyt widowiskowe.

Ściany wybuchły, goście uciekli na powierzchnię... kolejna gra której przydałby się tutorial.

Graficznie jest poprawna, sterowanie trochę toporne. Operowanie kamerą fajne byłoby na strzałkach.


Mine Prince

Pochodziłem po kopalni, pozabijałem parę goblinów, pozbierałem trochę surowców. Jestem prawie pewien, że mój pasek zdrowia spadł do 0, ale nie rozstałem się z życiem.

Styl graficzny gry ciekawy. Zmieniłbym animacje wydobywania, od tego machania pochodnią dostaję oczopląsu.


Nawijanie

No, pierwsze wrażenie nie było najlepsze. Położenie kursora w żaden sposób nie przekładało się na to, co się działo na ekranie. Po wejściu do gry czasem coś się ruszyło, ale nie dało się stwierdzić od czego to zależy.

Przydałby się opis co trzeba robić, dlaczego i za co się dostaje punkty. Widziałem, że jest wersja poprawiona, ale ona też ma swoje problemy.


Ostatnia Miedziej

Chwała Wielkim Przedwiecznym, tutorial! Gra ciekawa, ale dość krótka - zbyt szybki koniec żeby dało się w pełni zobaczyć co dają poszczególne technologie oraz dlaczego trzeba strategicznie rozmieszczać budynki.

Muzycznie i graficznie jest dobrze. Chętnie zobaczyłbym do czego dalej ta gra by się mogła rozwinąć.


Prototyp Kret

Zawsze chciałem podriftować maszyną górniczą, która wypluwała strugi ognia z wydechu. Grafika prosta, chyba brakowało grafika w zespole. Chwilę pojeździłem, ale gra mnie nie wciągnęła.


Roboty w kopalni

404 >;


Space Miners Co

Graficznie wygląda ok, wszystko do siebie pasuje. Nie wiem jednak jak zbierać kamienie. Całkiem dobrą strategią okazało się być siedzenie na parkingu i nawalanie laserem we wrogów, którzy sami do mnie przylatywali.


Twój bohater – Miedźminer

I jest gra, o której mogę z całą pewnością powiedzieć: elementy do siebie nie pasują ani trochę. Sama gra... no, jest ok. Ruch działa, obraz się wyświetla. Są jacyś przeciwnicy, nawet walczą. Ot, prosta gra, ciężko powiedzieć coś więcej.


W grocie Miedzianego Króla

Wygląda ładnie, efekty fajne - podoba mi się woda i odbicia w niej. Jakaś tam fabuła jest, ale sama gra po chwili robi się dość monotonna - zbierz miedź, przetop, wróć do jaskini.

Efekty dźwiękowe są w porządku, muzyki brak - ciężko powiedzieć czy celowo (dla klimatu), czy z innego powodu.


WalkInTheRoom

Nienawidzę motion blura.

Ruch dość toporny, powolny i śliski. Zderzałem się ze skrzyniami które nosiłem. Utknąłem w poziomie ze schodami, bo broń przestała działać i nie mogłem ruszyć skrzynki.

Brak jakichkolwiek dźwięków. Przeskoki między poziomami są nagłe, postać obrócona jest w losowym kierunku i trzeba szukać gdzie są drzwi.

Miał być Portal, ale chyba trzeba trochę dopracować.


Wzrost

To samo co przy Copper Hex - wyrzuciło błąd o braku DLLki, ale wystartowało. Unreal chyba nie lubi mojego komputera.

Czy to naprawdę jest... trójwymiarowy, trzecioosobowy clicker? Ustawiłem tekstury na "Brak" (lol), bo gra nie wygląda żeby jakiekolwiek w niej były, ale i tak się przycinało. Chyba pora kupić nowy komputer.

~Myutsuu
No. 227
Konstrukt no.2, chcieliśmy wystylizować grę na copperpunk, stąd decyzja by wystrój kokpitu był taki a nie inny ^.^

A jak oceniasz ich jakość?

Grafik
>>227
Całkiem nieźle. Nie było jakichś wielkich błędów, jakość całkiem dobra jak na gry robione w tydzień. Widać przewagę w posiadaniu zespołu nad samodzielną produkcją.