/ Teksty / Solucje
crm
2015-08-16 13:34:39

A wiec tak, aby ukonczyc gre trzeba ja zaczac.

Pierwszy poziom - dzwoni telefon. Nie wydaje mi sie, zeby ktos mial problem ze zgadnieciem co dalej ;p Nie sadze tez, ze ktos mialby problem z odwiedzinami u rodziny, wiec ten fragment pomine.

Ratowanie Swiata, czesc 1


Kolo kosciola jest domek w ktorego ogrodku lezy klucz.


Gostek wysiadajac z auta nie pojawia sie zaraz przy nim tylko kawalek dalej. No i zawsze wysiada z tej samej strony. Wiedzac to, trzeba wykorzystac to aby 'przeskoczyc' plot. Aby ponownie wejsc do samochodu nalezy nacisnac spacje. Brawo, masz klucz.

Ratowanie Swiata, czesc 2


Metro, siedziba wszystkich pociagow i innych pojazdow kolowych. Miedzy pierwszym i drugim przystankiem jest sporo pustego miejsca, ktore az prosi sie o zbudowanie tam czegos.


Architekci projektujacy Miasteczko nie mogli sie oprzec tej pokusie i cos tam dali ;p Pomijam udzial lokalnych szamanow. W kazdym razie, odkrycie sekretu metra odblokuje dwa sposoby 'ukonczenia' gry.

Ratowanie Swiata, czesc 3


Oberza, zwana tez Barem lub Karczma. Po odkryciu Tajemnicy Metra, zwanej tez God Mode, proponuje udac sie do baru na odrobine czegos mocniejszego, w ramach testu oczywiscie :P (Wymagania - wiek>18) Po spelnieniu odpowiednich warunkow, staje otworem droga do dalszej czesci gry oraz Walcowatego Czegos z Babelkami.


Moje ulubione zagranie w momencie robienia Miasteczka - sprawdzanie cierpliwosci xd Po paru probach zagadania do Walca, pojawi sie tratwa ktora przewiezie Gostka na druga strone wody.

Ratowanie Swiata, czesc 4


Po bardzo ciezkiej walce Gostek trafil do Podziemi. Jest tam Kyoshiro, osoba zainteresowana kluczem ktory Gostek znalazl kolo kosciola.


Strzalka 1 wskazuje Kyoshiro. Po zwroceniu jego uwagi na siebie (coz za nowosc, znowu test cierpliwosci xd), moze on dac zadanie odnalezienia jakiegos przedmiotu w Podziemnym Miescie, do ktorego wejscie pokazuje Strzalka 2.

U dolu poziomu jest Profesor Izumi, ale jego zadanie nie jest bardzo trudne (sprowadza sie do wbiegniecia na zjezdzalnie ;o) wiec jego opis pomine ;p

Podziemne miasto


Podziemne miasto - domek, wiatrak i zejscie do sciekow. No i plot. No i kamien blokujacy wyjscie ;p No i dzwignia w prawym dolnym rogu poziomu.


W wiatraku jest obraz przedstawiajacy wiatrak, domek i tabliczke oraz schody w dol. Po powiekszeniu, na tabliczce widac 3 litery - 'l' lub 'p'. Kazda kolejna oznacza ulozenie kolejnej dzwigni, np LLP oznacza, ze dzwignie 1 i 2 maja byc skierowane w lewo, 3 w prawo. Tylko... ktora dzwignia ma ktory numer? :P Powiem tylko, ze mieszkaniec domku jest wlascicielem dzwigni numer 3 i przestawia ja najpierw w prawo ;p Jesli dzwignie zostana ulozone poprawnie, otworzy sie zejscie (na mapce oznaczone strzalka numer 4). Po wykonaniu zadania, Kyoshiro odesle nas do swojego domu. Jaki ten swiat jest maly, Gostek jest jego sasiadem ;p

The Ring


Niestety, Gostek nie ma tygodnia do smierci. Jednak God Mode to nie taka super rzecz, prawda?

Dom Kyoshiro



A wiec tak... Na prawo od wejscia jest swieczka. Co potrzeba, zeby zapalic swieczke? Ok, ale gdzie tego szukac? Co sie pali czesciej od swieczki, przewaznie w celu ogrzania mieszkania?

Dalej - swieczka sie juz pali oswietlajac wszystko wkolo Gostka. Po podejsciu do obrazu kolo pierwotnego polozenia swieczki, widac jak pojawia sie na nim 'ukryty przekaz' ;p Ciekawe czy inne obrazy tez takie sa?

Zgodnie z rada jednego z obrazow, Gostek udal sie do miejsca przez niego wskazanego. Po odrobinie filozofii, Gostkowi udaje sie zejsc do - kolejnych xD - podziemi.

Stadion


Aby wejsc na Stadion trzeba uratowac swiat przed Sailorkami (Spoiler xD Zakladam, ze jak ktos tu doczytal, to zrobil wszystko co bylo wczesniej opisane ;p) oraz odwiedzic rodzinke. Raczej nikt nie bedzie mial problemow z ukonczeniem tej czesci, wiec przejde do samego zakonczenia.

Bramy


Nie wiem o czym myslalem dajac jako warunek ukonczenia gry takie beznadziejnie trudne i nielogiczne rzeczy, ale nvm, po to ten poradnik jest ;x

Tasma numer 1 - Aby ja zerwac potrzeba miec ukonczone zadanie z Kyoshiro oraz zwiedzic jego dom. Z tym raczej problemu nie ma.

Tasma numer 2 - Jesli nie chce zniknac, wroc do domu i ogladnij telewizje. No i nie uciekaj przed nieuniknionym :P Btw, Menu tez jest czescia gry, uratowac Gostka moze nawet platek sniegu ;p

Tasma numer 3 - Rozmawiales z Ojcem Kierownikiem? Jesli tak - tasma zniknie. O ile nie ma za duzo bugow w grze xd

Tasma numer 4 - Tu juz gorzej. Warunkiem do zerwania tasmy jest porozmawianie z profesorem Izumi nie majac God Mode... co da sie zrobic tylko edytujac zapis gry bedac najlepiej w podziemiach. O posiadaniu God Mode swiadczy dowolna wartosc mniejsza od 4 i rozna 1 (dodatnia ofc ;p) w grupie [Gra], wpis gadmoud. Jesli chcesz isc na latwizne, stworz grupe [Questy] i dodaj tam 'Izumi=1'.

Tasma 5 - Tak jak w przypadku profesora Izumi, zaliczone jest gdy znajdziesz sie w odpowiednim miejscu bez spelnienia odpowiednich warunkow. Najprostszy sposob ominiecia? Grupa [Questy], wpis 'Czit13=1'.

Jesli nie chce ci sie tak bawic, zedytuj zapis i zmien zapisana pozycje Gostka na najwyzej 240.

Zakonczenie


Przypomnij sobie, co bylo napisane na kartce szukanej przez Kyoshiro ;> Wez pierwsze litery i ustaw to co wyjdzie wspak. Potem wysil umysl i zgadnij do czego sluzy przycisk oraz ekran z literkami na nim :P